Fotografia biznesowa

Fotografia biznesowa nieco różni się od innych rodzajów fotografii. O ile celem zdjęć mody jest korzystne ukazanie ubrań, a celem zdjęć glamour jest atrakcyjne ukazanie modelki, o tyle tutaj mamy do czynienia z prawdziwą komunikacją biznesową; a to co chcemy osiągnąć to pokazanie pracowników z dobrej strony. A może lepiej byłoby powiedzieć – w dobrym świetle. Jak wiemy ze strony Profilandia - dobre zdjęcia to podstawa jeżeli interesuje Cię podrywanie w internecie.


Artykuł na podstawie artykułu ze strony fotografia.biz.pl – wszystko o zdjęciach pracowników

Fotografia biznesowa nieco różni się od innych rodzajów fotografii. O ile celem zdjęć mody jest korzystne ukazanie ubrań, a celem zdjęć glamour jest atrakcyjne ukazanie modelki, o tyle tutaj mamy do czynienia z prawdziwą komunikacją biznesową; a to co chcemy osiągnąć to pokazanie pracowników z dobrej strony. A może lepiej byłoby powiedzieć – w dobrym świetle. Jak wiemy ze strony Profilandia – dobre zdjęcia to podstawa jeżeli interesuje Cię podrywanie w Internecie 😉

Czego naprawdę poszukuje klient, które interesuje profesjonalna fotografia biznesowa? Gdybym miał streścić to w jednym zdaniu, powiedziałbym po prostu, że chodzi o zwrot z inwestycji!

Kto szuka profesjonalnych zdjęć biznesowych? Na pewno potrzebują ich właściciele firm, którzy chcą pokazać, że ich pracownicy to osoby dobrze się prezentujące, otwarte, uprzejmie, nastawione na klienta i życzliwe. Szukają ich ci, którzy nie chcą więcej tracić na prezentowaniu na swoich stronach radosnej twórczości pracowników w postaci ich zdjęć z wakacji. Oczywiście w wakacjach nie ma nic złego, ale zdjęcia z nich nie stworzą wrażenie profesjonalizmu i nie zachęcą do zakupu w Twojej firmie czy skorzystania z jej usług.

Do czego przydadzą się dobre zdjęcia w firmie? Można umieścić je na stronie, aby osoby dzwoniące wiedziały z kim rozmawiają. Można użyć ich do wykonania miniaturek do Outlooka czy Skype, jeśli dużo komunikujesz się w ten sposób z klientami czy zdalnymi oddziałami firmy. Można użyć ich do katalogów online i drukowanych oraz do wykonania wizytówek w jednym standardzie dla wszystkich.

Jak przebiega sesja i co jest potrzebne do jej wykonania?

Niestety przeprowadzenie sesji nie zawsze jest proste! Do jej wykonania potrzebę są profesjonalne lustrzanki pełnoklatkowe, z dołączonymi specjalnymi obiektywami portretowymi. To jednak dopiero sposób na rejestrację obrazu i tym samym, tylko początek sukcesu. Bo o ile dobry aparat potrafi dobrze zarejestrować zdjęcia, o tyle nie wykreuje obrazu. Przyda się tu zatem jeszcze profesjonalny wizaż oraz odpowiednie oświetlenie. Zależnie od sytuacji może to być oświetlenie studyjne (czyli błyskowe światło spolaryzowane) lub naturalne.W praktyce rzadko obchodzi się tu bez specjalnych przenośnych lamp studyjnych, wyposażonych w specjalne modyfikatory.

Od czego zacząć?

1 poszukaj fotografa, którego styl wykonywania zdjęć biznesowych Ci odpowiada

2 ustal zakres wykonywania zdjęć (portret, popiersie, plan amerykański, zdjęcia w naturalnych „firmowych” realiach)

3 ustal ramy wykonywania zdjęć (na przykład wszyscy na czarnym tle, a może specjalnie przygotowanym tle z logotypem firmy?)

Upewnij się że wszystkie fotografowane osoby znajdą się we właściwym miejscu o właściwym czasie i… do dzieła!

Pamiętaj, że dobry fotograf będzie w stanie wykonać takie zdjęcia jak się robi w studio, przyjeżdżając do Ciebie z mobilnych sprzętem. Jest to bardzo pożyteczna opcja, kiedy masz do sfotografowania kilkudziesięciu pracowników i prościej podjechać z – nawet dość rozbudowanym – sprzętem do nich, z nimi wszystkimi do studia 😉

Adam Niezgoda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *