Fotografia reklamowa to taki rodzaj fotografii, którego celem jest sprzedawanie.
Inwestując niewielkie kwoty w profesjonalne zdjęcia, często możesz sprzedać towar dwa razy drożej! Przede wszystkim, często można go w ogóle sprzedać, podczas gdy w normalnej sytuacji nie zwróciłby niczyjej uwagi. Jest to odwrotność na przykład fotografii aktu, gdzie celem jest po prostu pokazanie piękna.
Jakie są dobre zdjęcia reklamowe?
- Pokazuję przedmiot z dobrej perspektywy
- Pokazują jego mocne strony
- Mają atrakcyjny kolor, kontrast i ostrość
- I co najważniejsze… reklamują!
Pewnego dnia i ja stwierdziłam że tym, co chce robić jest fotografia reklamowa i zdjęcia reklamowe.
Warszawa, będąca siedzibą wielu firm handlowych w kraju sprzyja rozwijaniu tej pasji – można tu znaleźć wiele wyzwań i sporo ciekawych zleceń do realizacji. Od fotografii produktów do sklepów, czy na bardziej ambitne aukcje na allegro, aż po kreatywne zdjęcia reklamowe z modelkami.
Polecamy:
Zostań mistrzem obiektywu – jak się najszybciej nauczyć fotografii?
Jak podarować komuś sesję w prezencie? Vouchery na sesje zdjęciowe
Sesja „z pieprzykiem” czyli zmysłowa sesja dla pary
Fotografia reklamowa wiąże się też dość blisko z fotografią produktu i fotografią mody – w obu wypadkach mamy tu do czynienia z produktami które chcemy zareklamować, by je po prostu dobrze sprzedać. W końcu, nie po to robimy profesjonalne zdjęcia mody by sprzedać modelkę, tylko ubrania.
A co Ty chcesz sprzedać i w jaki sposób mogą w tym pomóc dobre zdjęcia?
Skorzystanie z usług fotografii reklamowej jest wartościowe w wielu sytuacjach, szczególnie gdy chcesz skutecznie komunikować wartości i wizję swojej marki, produktu lub usługi. Oto kilka kluczowych momentów, w których warto zainwestować w profesjonalną fotografię reklamową:
- Uruchamianie nowego produktu lub usługi: Dobre zdjęcia reklamowe mogą znacząco przyczynić się do sukcesu wprowadzania nowego produktu na rynek. Profesjonalne zdjęcia podkreślają jakość i cechy produktu, co jest kluczowe dla przyciągnięcia uwagi klientów.
- Aktualizacja wizerunku marki: Jeśli Twoja firma przechodzi rebranding lub aktualizuje swój wizerunek, świeże i profesjonalne zdjęcia mogą odświeżyć Twój wizerunek w oczach klientów i partnerów biznesowych.
- Tworzenie materiałów marketingowych: Na potrzeby kampanii reklamowych, broszur, ulotek, stron internetowych czy mediów społecznościowych, wysokiej jakości fotografie reklamowe są niezbędne, aby przyciągnąć uwagę i przekazać odpowiedni komunikat.
- Poprawa widoczności w mediach cyfrowych: W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę w internecie jest ogromna, atrakcyjne wizualnie zdjęcia mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie na stronach internetowych, w mediach społecznościowych czy w sklepach online.
- Budowanie zaufania i wiarygodności: Profesjonalne zdjęcia mogą pomóc w budowaniu zaufania do Twojej marki, ponieważ odzwierciedlają profesjonalizm i dbałość o szczegóły.
- Udział w targach i wydarzeniach branżowych: Wysokiej jakości fotografie są niezbędne do stworzenia efektownego stoiska na targach branżowych lub podczas innych wydarzeń, gdzie chcesz wyróżnić swoją firmę.
- Personalizacja oferty: Indywidualne podejście do klienta jest coraz bardziej cenione, a profesjonalne zdjęcia pomogą Ci dostosować komunikację do specyficznej grupy docelowej.
W każdym z tych przypadków, fotografie reklamowe nie tylko przyciągają uwagę, ale też pomagają w komunikowaniu wartości, misji i unikalnych cech produktu lub usługi, co jest kluczowe w budowaniu silnej marki i relacji z klientami.
Dorota Flesz – Zawadzka